Close

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 51 to 75 of 79

Thread: N2O TMAP Sensor

Rep Points
    9,106.3
    Mentioned
    644 Post(s)

Yes Reputation No
    LOL I google translated a few of those replies. Anyway, my point wasn't to track carscars's mud across the forum. Only to explain to him why we can no longer work with him or allow him to represent our product line. There are no hard feelings here and I wish him all the best with whatever tuning shop he works with in the future.

Rep Points
    540.2
    Mentioned
    4 Post(s)

Yes Reputation No
    Terry tu un profesional hasta el final!

@ Cárcar así nunca tenes volver a mí sobre el radiador AUX OEM.

Rep Points
    804.0
    Mentioned
    14 Post(s)

0 out of 1 members liked this post. Yes Reputation No
    yo tambien le desea lo mejor terry...menos mal que aqui usted no puede borrar mis mensajes como hace en el n54tech.usted es una mala persona,como se diria en españa usted es un pesetero,usted habla mucho de e90post y de shinn y usted es lo mas bajo que he visto nunca,usted debe aprender mucho de negocios y como respetar a la gente que tanto a dado por usted cuando aqui en españa nadie sabia de su empresa

usted hay sera muy respetado y tendrá muy buena reputación pero para mi no vale nada,al igual que los 2 ladrones que hay aqui en españa que no sabian nada sobre usted y su producto y yo les enseñe todo,es vergonzoso todo y mas cuando hace mas de un año yo he guardo silencio de lo que usted y los 2 otros ladrones hicieron conmigo
    [SIGPIC][/SIGPIC]

Rep Points
    804.0
    Mentioned
    14 Post(s)

Yes Reputation No
    Click here to enlarge Originally Posted by farbmw Click here to enlarge
    Terry tu un profesional hasta el final!

@ Cárcar así nunca tenes volver a mí sobre el radiador AUX OEM.
    gracias usted siga con su camino y yo seguire con el mio,pero usted esta muy confundido,no todo es color de rosa como usted cree

ya tengo mi radiador aux montado gracias por todo como ya le dije la ultima vez
    [SIGPIC][/SIGPIC]

Rep Points
    540.2
    Mentioned
    4 Post(s)

Yes Reputation No
    Click here to enlarge Originally Posted by carcars Click here to enlarge
    gracias usted siga con su camino y yo seguire con el mio,pero usted esta muy confundido,no todo es color de rosa como usted cree

ya tengo mi radiador aux montado gracias por todo como ya le dije la ultima vez
    No sabía que mi amigo, me alegra que lo tienes instalado, debe sentir la superación en el proformance

Seguro mi amigo.

Rep Points
    17.2
    Mentioned
    0 Post(s)

Yes Reputation No
    No te enfades, tu has recibido los frutos de los engaños que has hecho en España, todos lo saben, y todos coinciden en que no tienes ni idea del tema, solo hablar en foros americanos, porque en España no te dejan entrar en ninguno, por todas las mentiras que hablabas.
    Mi coche no ha frito ninguna lambda, y es más va soplando a 18psi sin meth, con un AFR perfecto, el nuevo firm funciona muy bien.
    Por cierto, sobre Alvaro solo puedo hablar cosas buenas, todos los coches se los mando a el, porque todos los 335i van para su taller y de Infiniti no lo se porque no le conozco.

Do not be angry, you have received the fruits of deception you have done in Spain, everybody knows, and everyone agrees that you have no idea of the subject, talk in forums only Americans, because in Spain do not let you enter any, for all the lies you were talking about.
    My car has not fried any lambda, and more is boost 18psi without meth, with a perfect AFR, the new firm works very well.

By the way, I can only speak on Alvaro good things, all cars send them to him, because all the 335i going to his workshop, and Infiniti do not know because you do not know.

Rep Points
    804.0
    Mentioned
    14 Post(s)

Yes Reputation No
    Click here to enlarge Originally Posted by frank35 Click here to enlarge
    No te enfades, tu has recibido los frutos de los engaños que has hecho en España, todos lo saben, y todos coinciden en que no tienes ni idea del tema, solo hablar en foros americanos, porque en España no te dejan entrar en ninguno, por todas las mentiras que hablabas.
    Mi coche no ha frito ninguna lambda, y es más va soplando a 18psi sin meth, con un AFR perfecto, el nuevo firm funciona muy bien.
    Por cierto, sobre Alvaro solo puedo hablar cosas buenas, todos los coches se los mando a el, porque todos los 335i van para su taller y de Infiniti no lo se porque no le conozco.

Do not be angry, you have received the fruits of deception you have done in Spain, everybody knows, and everyone agrees that you have no idea of the subject, talk in forums only Americans, because in Spain do not let you enter any, for all the lies you were talking about.
    My car has not fried any lambda, and more is boost 18psi without meth, with a perfect AFR, the new firm works very well.

By the way, I can only speak on Alvaro good things, all cars send them to him, because all the 335i going to his workshop, and Infiniti do not know because you do not know.
    aquí como hables las tonterías que hablas por el faq se van a reír de ti en tu cara,no ves que aquí la gente sabe mucho del tema del n54,en españa que esperas aprender si ninguno sabéis como funciona un log ni como leerlo y lo poco se sabéis es gracias a mi.tu eres un fantasma como alvaro y infinity que solo sabeis que engañar a los chavales,luego tengo que llegar y solucionar los problemas que vais haciendo por hay por no saber lo que hacéis,como hacer mapas6 con 17-18 psi.penoso la verdad.esto para mi es un hoby no un negocio como hacéis vosotros y por eso engañais a todo el que se ponen por delante para venderle lo que sea...

pimpollo cuidado con tu mapa6 18 psi jajajajaja
    [SIGPIC][/SIGPIC]

Rep Points
    804.0
    Mentioned
    14 Post(s)

Yes Reputation No
    No sabía que mi amigo, me alegra que lo tienes instalado, debe sentir la superación en el proformance

Seguro mi amigo.
    una buena diferencia de 10-15 grados en la temperatura del agua
    [SIGPIC][/SIGPIC]

Rep Points
    17.2
    Mentioned
    0 Post(s)

Yes Reputation No
    aquí como hables las tonterías que hablas por el faq se van a reír de ti en tu cara,no ves que aquí la gente sabe mucho del tema del n54,en españa que esperas aprender si ninguno sabéis como funciona un log ni como leerlo y lo poco se sabéis es gracias a mi.tu eres un fantasma como alvaro y infinity que solo sabeis que engañar a los chavales,luego tengo que llegar y solucionar los problemas que vais haciendo por hay por no saber lo que hacéis,como hacer mapas6 con 17-18 psi.penoso la verdad.esto para mi es un hoby no un negocio como hacéis vosotros y por eso engañais a todo el que se ponen por delante para venderle lo que sea...

pimpollo cuidado con tu mapa6 18 psi jajajajaja
    jajajajajaja que tu no tengas no sepas ni escribir bien en castellano no significa que yo no sepa leer un log, cuando quiera te doy unas clases Click here to enlarge
    mi mapa 6 va que te cagas con un iat bueno y un afr mejor Click here to enlarge

y no desvies mas el tema, que lo importante aqui ahora es el sensor tmap del n20

Rep Points
    58.0
    Mentioned
    318 Post(s)

1 out of 1 members liked this post. Yes Reputation No
    Who needs rosetta stone, im learning enough just from this

Rep Points
    540.2
    Mentioned
    4 Post(s)

Yes Reputation No
    una buena diferencia de 10-15 grados en la temperatura del agua

Eso es bueno escuchar, sabía que esto funcionaría muy bien en un 335i y lo hubiera instalado en mi coche pero lo puso en un accidente de la parte trasera por lo que negocian para un 335is que ya tiene instalado de BMW, estaría a punto de vender el kit sin problemas.

Si conoces a alguien que quiere que este sea ellos saben lo tengo y funciona.

Gracias a mi amigo.

Rep Points
    540.2
    Mentioned
    4 Post(s)

Yes Reputation No
    Click here to enlarge Originally Posted by LostMarine Click here to enlarge
    Who needs rosetta stone, im learning enough just from this
    Sé justo! Click here to enlarge

Rep Points
    32,149.8
    Mentioned
    2109 Post(s)

Yes Reputation No
    Great, now I have to learn Spanish.

Stage 2 or 2.5 E9X M3 S65 V8 supercharger kit for sale
    : http://www.boostaddict.com/showthrea...r-kit-for-sale

Rep Points
    804.0
    Mentioned
    14 Post(s)

Yes Reputation No
    Click here to enlarge Originally Posted by Sticky Click here to enlarge
    Great, now I have to learn Spanish.
    have youwhat you like, are theSpanish girlstitshahahaha

thischicho,infinityandasproautoare thesame peoplewho selltheJB4to500 EurosandarerollingfatinSpain, I'm tiredof being calledto solvethe problems of theprovidersofbmsinSpain, Iwant nothingmore thanbms...

thank goodnessthat younot delete mymessages asterrydoesin your forum, talkaboutturbosrbandmap2andmapa7nodifferenceasit does not matterremove them

a Spanish magazinewilldo a storyto my carand godoa testand see whataretherb
    [SIGPIC][/SIGPIC]

Rep Points
    804.0
    Mentioned
    14 Post(s)

Yes Reputation No
    Eso es bueno escuchar, sabía que esto funcionaría muy bien en un 335i y lo hubiera instalado en mi coche pero lo puso en un accidente de la parte trasera por lo que negocian para un 335is que ya tiene instalado de BMW, estaría a punto de vender el kit sin problemas.

Si conoces a alguien que quiere que este sea ellos saben lo tengo y funciona.

Gracias a mi amigo.
    ok amigo se lo are saber si hay alguien interesado
    [SIGPIC][/SIGPIC]

Rep Points
    917.6
    Mentioned
    12 Post(s)

1 out of 1 members liked this post. Yes Reputation No
    Damn, you should at least separate the words properly, and it will actually sound like english Click here to enlarge

have youwhat you like, are theSpanish girlstitshahahaha

thischicho,infinityandasproautoare thesame peoplewho selltheJB4to500 EurosandarerollingfatinSpain, I'm tiredof being calledto solvethe problems of theprovidersofbmsinSpain, Iwant nothingmore thanbms...

thank goodnessthat younot delete mymessages asterrydoesin your forum, talkaboutturbosrbandmap2andmapa7nodifferenceasit does not matterremove them

a Spanish magazinewilldo a storyto my carand godoa testand see whataretherb

Rep Points
    804.0
    Mentioned
    14 Post(s)

Yes Reputation No
    Click here to enlarge Originally Posted by Autobahn335i Click here to enlarge
    Damn, you should at least separate the words properly, and it will actually sound like english Click here to enlarge

this has been the google translator hahaha
    [SIGPIC][/SIGPIC]

Rep Points
    917.6
    Mentioned
    12 Post(s)

Yes Reputation No

this has been the google translator hahaha
    Hehe, yes I noticed it actually became alot better Click here to enlarge

Rep Points
    1,177.6
    Mentioned
    61 Post(s)

Yes Reputation No
    talking about derailing a thread..... can we please stop with this nonsense?
    07 335i AT - MOTIV 750 - MHD BMS E85 - BMS PI - JB4G5 - Okada Coils - NGK 5992 Plugs - Helix IC - Stett CP - Custom midpipes with 100 HJS Cats - Bastuck Quad - PSS10 - QUAIFE LSD - BMS OCC - Forge DVs - AR OC - ALCON BBK - M3 Chassi - Dinan CP - Velocity M rear Toe arms - Advan RZ-DF - LUX H8 - Level 10 AT upgrade
    Click here to enlarge

Rep Points
    1,236.6
    Mentioned
    6 Post(s)

Yes Reputation No
    Yeah, I haven't really seen anything substantial from the N20 sensor yet. Still curious if it will provide any sort of benefit with RB or stock turbos and the regular or G5 JB4 board.

Rep Points
    1,177.6
    Mentioned
    61 Post(s)

Yes Reputation No
    i have got the sensor and harness. Does the sensor fit without issues? Just pull the old one and put new one? is there a need to apply some kind of sealing paste or something?
    07 335i AT - MOTIV 750 - MHD BMS E85 - BMS PI - JB4G5 - Okada Coils - NGK 5992 Plugs - Helix IC - Stett CP - Custom midpipes with 100 HJS Cats - Bastuck Quad - PSS10 - QUAIFE LSD - BMS OCC - Forge DVs - AR OC - ALCON BBK - M3 Chassi - Dinan CP - Velocity M rear Toe arms - Advan RZ-DF - LUX H8 - Level 10 AT upgrade
    Click here to enlarge

Rep Points
    9,106.3
    Mentioned
    644 Post(s)

Yes Reputation No
    Click here to enlarge Originally Posted by enrita Click here to enlarge
    i have got the sensor and harness. Does the sensor fit without issues? Just pull the old one and put new one? is there a need to apply some kind of sealing paste or something?
    If easily fits. But before you install it you either need the special JB4 firmware, or special Cobb firmware, to accept the reading. We have JB4 firmware on the G4 board that is compatible with the N20 sensor if you want to give it a shot.

Rep Points
    3,343.8
    Mentioned
    226 Post(s)

Yes Reputation No
    @enrita , just a thought and advice...don't go north of 18psi at redline and keep your total wgdc below 75% max especially up top. Closing the wastegate shut up top will not provide enough room for exhaust gases to travel outside the exhaust/turbine housing and may take out the turbine or break the shaft. To do it safely, I'd raise boost in midrange to 6k rpm, 6.5k rpm don't go past 19psi tapering to redline to 17.

The current Cobb race map hits 21-21.5psi midrange, 20psi 6k rpm, 19psi 6.5k and 17.5-18 at redline. I'd just try to push more boost in the 4-6k rpm range leaving top end (6-7k) taper as is for safety.

Ideally you'd do it on a dyno and see if additional boost is worth any additional power in the areas you're adding it. It might be just spinning the turbos past their efficiency, more heat and not more than 2-3 whp more per psi, but maybe not

So basically, easiest way to do it may be cobb race map and start by adding 1psi boost on top with the jb4 based on meth flow from 4-6k rpm...check what happens with your 60-90mph run time/acceleration and compare with no added boost time/acceleration (if you're not going on a dyno)

EDIT: I'd also look into upgrading the intake pipes before pushing more boost than what you've got already just to take that out of the equation and it "might" actually be worth some power given what's been posted on n54tech
    Last edited by dzenno@PTF; 04-16-2012 at 12:51 PM.
    Click here to enlarge

Rep Points
    1,177.6
    Mentioned
    61 Post(s)

Yes Reputation No
    thanks will keep this in mind. First i need the cobb race map to run right, than will do as you suggested. :-)
    Click here to enlarge Originally Posted by dzenno Click here to enlarge
    @enrita , just a thought and advice...don't go north of 18psi at redline and keep your total wgdc below 75% max especially up top. Closing the wastegate shut up top will not provide enough room for exhaust gases to travel outside the exhaust/turbine housing and may take out the turbine or break the shaft. To do it safely, I'd raise boost in midrange to 6k rpm, 6.5k rpm don't go past 19psi tapering to redline to 17.

The current Cobb race map hits 21-21.5psi midrange, 20psi 6k rpm, 19psi 6.5k and 17.5-18 at redline. I'd just try to push more boost in the 4-6k rpm range leaving top end (6-7k) taper as is for safety.

Ideally you'd do it on a dyno and see if additional boost is worth any additional power in the areas you're adding it. It might be just spinning the turbos past their efficiency, more heat and not more than 2-3 whp more per psi, but maybe not

So basically, easiest way to do it may be cobb race map and start by adding 1psi boost on top with the jb4 based on meth flow from 4-6k rpm...check what happens with your 60-90mph run time/acceleration and compare with no added boost time/acceleration (if you're not going on a dyno)

EDIT: I'd also look into upgrading the intake pipes before pushing more boost than what you've got already just to take that out of the equation and it "might" actually be worth some power given what's been posted on n54tech
    Click here to enlarge

Rep Points
    513.1
    Mentioned
    10 Post(s)

Yes Reputation No
    any update on this ?
    Click here to enlarge

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks